سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کاظمی . وقف

حوزه/ مسئول دفتر موقوفات و امور حقوقی وقف حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۰ واحد آموزشی توسط خیرین به این حوزه واگذار شده است، گفت: برای تکمیل پروژه‌های عمرانی نیازمند مشارکت خیرین هستیم.

حجت الاسلام سید ابوالفضل کاظمی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در مشهد، با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های اقامتی طلاب، نیازمند مشارکت خیرین است، گفت: وقتی واقف در زمان حیاتش ملکی از املاک خود را وقف کند، هم به جامعه خدمت کرده و هم پس از مرگش سودی به عنوان ثواب و پاداش الهی به او می رسد.

وی با اشاره به ۳ پروژه‌ عمرانی حوزه علمیه خراسان، افزود: این پروژه ها دارای ویژگی هایی از جمله احداث زائرسرا برای اساتید و طلاب و کادر مدارس است و بخشی نیز با نگاه مسکونی سازمانی و بخش دیگر با نگاه خدمت رسانی قرآنی به جامعه در سه نقطه‌ مشهد شامل: بلوار پیروزی(خیابان دعبل خزاعی)، بلوار رسالت و بلوار وحدت در نزدیکی حرم مطهر رضوی واقع شده است.

مسئول دفتر موقوفات و امور حقوقی وقف حوزه علمیه خراسان افزود: از ابتدای تاسیس دفتر موقوفات و امور حقوقی وقف حوزه علمیه خراسان تاکنون، بالغ بر ۱۰ واحد آموزشی توسط خیرین به این حوزه واگذار شده است که هم اکنون طلاب علوم دینی در آن مشغول به تحصیل هستند و بالغ بر ۱۱۰۰ مترمربع واحد مسکونی وقف و یا صلح نیز برای این حوزه اتفاق افتاده که عمده‌ آنها بعد از حیات است و بخشی از آنها بلافاصله بعد از وقف، اجرای نیت می شود و مطابق با نظر واقف، در اختیار طلاب قرار می گیرد.

وی با اشاره به جذب حدود ۱۱۰ رقبه‌ وقفی و صلحی و همچنین ثمرات ارزشمند در احیای موقوفات در سه سال گذشته، ابراز کرد: همواره یکی از دغدغه های مسئولان حوزه علمیه خراسان، نبود زائرسرا برای اساتید، مدیران و طلاب این حوزه‌ کهن در شهر مقدس مشهد بوده که این دغدغه به زودی رفع می شود و یک زائرسرا برای اهداف مزبور در سال ۱۴۰۰ ه.ش به بهره برداری می رسد.

مسئول دفتر موقوفات و امور حقوقی وقف حوزه علمیه خراسان در پایان با اشاره به همکاری ماندگار خیرین در تحقق اهداف این حوزه‌، گفت: نیکوکاران و متدیّنان جهت مشارکت در این امر خداپسندانه می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب ۵۴۵۰۰۵۹۹۴۵ و یا شماره کارت ۵۹۳۹-۰۴۸۵-۸۳۷۰-۵۸۵۹ به نام دفتر موقوفات حوزه علمیه خراسان، در بانک تجارت واریز کنند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha